maanantai 31. elokuuta 2015

Poro palasi takaisin

Suurisarvinen poro palasi takaisin. Nyt sarvet ovat paljaat ja valmiina syksyiseen mittelöön. Niitä on tainnut ollakin, sillä poro oli tullut juuri takaisin halkopinon vierelle. Se hengitti raskaasti kuin uurastuksen jälkeen. Mieheni kertoi, että toinenkin poro tuli parin tunnin kuluttua ja porot olivat vähän mitelleet keskenään. En itse nähnyt tilannetta, kun olin poimimassa viinimarjoja. Muutamia kuvia porosta sain kuitenkin.
Suuri sarvinen poro palasi takaisin lepopaikalleen.


Sarvet näyttävät pienemmiltä ilman verinahkaa.
                                                                               


Vielä noissa sarvissa kokoa on, kun eivät kuvaankaan kokonaan mahtuneet ;)

Kaulan alla oleva "parta" on kasvanut kesän aikana aika suureksi.




Nyt poro vaistosi minut, vaikkei nähnytkään minua. Olin piilossa katajapensaan takana.

Varalta se päätti kuitenkin uhitella.


Tässä vaiheessa olin katsellut jo pakoreitit valmiiksi.

Turhaan, sillä se tuli siihen tulokseen, että olen harmiton. Se alkoi syödä heinää ja pajun lehtiä.


Notkeutta löytyy

Väsynyttä uhittelua.

Kun poro tuli siihen tulokseen ettei tuosto kuvan ottajasta kannata välittää, se rupesi nukkumaan. Varmaan kerää voimia uusiin mittelöihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Klikkaa kirjekuorta ja kirjaudu omaan sähköpostiisi. Kommentti tulee siis sähköpostiini ja kommentti osassa näkyy vain lähettäjän nimestä tai oman asetuksesi mukaan.